Pytania i odpowiedzi

ZAMÓWIENIE KURIERA

1Na kiedy zamówić kuriera po odbiór paczki przeznaczonej do wysyłki z Polski do Anglii?

Zamówienia najlepiej składać w poniedziałek, wtorek lub środę rano, w tygodniu którego ma dotyczyć zlecenie. Dołożymy jednak wszelkich starań, by zrealizować zamówienia złożone również w czwartek. Niemniej jednak nie możemy zagwarantować realizacji zamówień złożonych w ostatniej części tygodnia.

2Na kiedy zamówić kuriera po odbiór paczki przeznaczonej do wysyłki z Anglii do Polski?

Zamówienie najlepiej składać do piątku włącznie, w tygodniu którego ma dotyczyć zlecenie. Dołożymy jednak wszelkich starań, by zrealizować również zamówienia złożone w sobotę lub niedzielę, nie mniej jednak prosimy o zrozumienie i składanie zleceń w możliwie najszybszym czasie, gdyż nie zawsze możemy zagwarantować realizacji tych, które zostały złożone najpóźniej.

3Czy mogę anulować zamówienie?

Tak, jednakże anulowanie zamówienia zależne jest od etapu na jakim znajduje się jego realizacja. Może się to również wiązać z dodatkową opłatą.

4Jakie informacje muszę podać zamawiając kuriera (Przesyłka)?

- Dane nadawcy: imię, nazwisko, dokładny adres zamieszkania (ulica, numer domu, kod pocztowy, miasto, kraj), numer telefonu.
- Adres odbiorcy: imię, nazwisko, dokładny adres zamieszkania (ulica, numer domu, kod pocztowy, miasto, kraj), numer telefonu.

5W jakim czasie przesyłka zostanie dostarczona?

Czas realizacji przesyłki to zazwyczaj 2-3 dni.

ADRESOWANIE PRZESYŁKI

1Jak zaadresować przesyłkę?

Na przesyłce należy napisać takie informacje, jak:
nazwa firmy,
imię i nazwisko osoby kontaktowej,
imię i nazwisko odbiorcy,
dokładny adres dostawy (wraz z kodem pocztowym),
telefon kontaktowy.

PRZEPROWADZKA

1Jakie są koszty przeprowadzki?

Koszty przeprowadzki ustalane są indywidualnie z klientem. Koszt zależy od ilości, rodzaju i wagi przewożonego mienia. Uzależniony jest również od tego jaką usługę klient sobie życzy:
- Możemy tylko wynająć auto z kierowcą, a reszta jest po stronie klienta
- lub zająć się wszystkim: transportem, załadunkiem, rozładunkiem i zabezpieczaniem mienia.

2W jakie dni tygodnia możliwe są przeprowadzki?

Dni w których możliwe są przeprowadzki ustala się indywidualnie z klientem. Po omówieniu podstawowych informacji związanych z rodzajem transportu, wspólnie wybierzemy termin, który będzie najdogodniejszy dla obu stron.

PAKOWANIE

1Jak mam zapakować paczkę/przesyłkę?

Sprawdzonym sposobem pakowania przesyłki jest stabilne ułożenie przedmiotu w mocnym, kartonowym pudełku. Zabezpieczamy je od wewnątrz folią bąbelkową, styropianem lub innym materiałem, a następnie dokładnie oklejamy przesyłkę specjalną taśmą lub owijamy w folię stretch/ wrap.
- Nie mniej jednak akceptujemy również przesyłki zapakowane niestandardowo np. torby podróżne. Jednak wiąże się to z dodatkowa opłatą. Ponadto zaleca się nie przekraczanie wagi 30 kg na paczkę. W przypadku większej wagi proponujemy rozdzielenie (w miarę możliwości) przesyłki na mniejsze opakowania do 30 kg.

2Czy paczki można ze sobą łączyć?

Tak, jednak dla bezpieczeństwa radzimy, aby połączone ze sobą elementy tworzyły jedną całość (solidne złączenie taśmą lub zabezpieczone folią stretch/wrap). Przesyłka w standardzie musi mieć jednolity kształt – bez wystających elementów – i maksymalny gabaryt długość x szerokość x głębokość =180cm.

3Czy waga poszczególnych paczek w przesyłce się sumuje?

Nie, każda paczka jest traktowana osobno. W przypadku większej ilości przesyłek proponujemy indywidualną wycenę uwzględniając ilość, łączną wagę paczek i lokalizacje nadawcy i odbiorcy.

4Chciałbym wysłać torbę lub walizkę – czy jest możliwe?

Tak, prosimy jednak o dokładne zabezpieczenie torby lub walizki poprzez owinięcie jej folią stretch/wrap, ze szczególnym uwzględnieniem suwaków. Taka przesyłka jest jednak traktowana jako niestandardowa i wiąże się z dopłatą 20pln.

5Czy mogę do paczki włożyć kilka paczek papierosów lub alkohol?

Nie. W paczce kurierskiej/pocztowej pod żadnym pozorem nie wolno przewozić towarów akcyzowych tj. papierosy, tytoń lub alkohol. Jest to zabronione przepisami prawa. W przypadku ewentualnej kontroli za wszelkie koszty związane z naniesionym mandatami oraz opóźnieniami odpowiada nadawca.
Korzystając z usług naszej firmy, nadawca oświadcza, że paczka nie zawiera przedmiotów zabronionych. Przewożąc wyroby tytoniowe lub alkohol, osoba przewożąca musi być fizycznie obecna w trakcie transportu.

6Czy mogę do paczki włożyć słoiki/szkło?

Oczywiście, jednak z uwagi na możliwość łatwego uszkodzenia tego rodzaju przesyłki, prosimy o dokładne zabezpieczenie każdego słoika oraz informację na przesyłce o znajdującym się wewnątrz szkle. Towar źle zabezpieczony może spowodować uszkodzenie zarówno Państwa jak i innych paczek. Taką paczkę bezwzględnie należy zafoliować. Klient wysyła wyroby szklane na własną odpowiedzialność.

7 Czy można przewozić leki?

W paczce mogą znajdować się dopuszczone do obrotu legalne środki chemiczne takie jak: witaminy, suplementy diety oraz środki przeciwbólowe. Nie mniej jednak prosimy ograniczyć ich ilości do minimum, aby nie nosiły znamion przemytu. Absolutnie nie wolno przewozić zakazanych prawem, nielegalnych substancji pobudzających, wzmacniających, dopingowych czy sterydów.

8Czy w paczce może znajdować się żywność?

Tak, jednakże nie firma nie ponosi odpowiedzialności za żywność i towary wymagające temperatury kontrolowanej i szybko psujące się. Zaleca się wkładanie wymagających tego produktów w opakowania hermetyczne oraz bardzo dokładne zabezpieczenie przesyłki. Paczki nie są przewożone pojazdami wyposażonymi w chłodnie. Czas realizacji przesyłki to zazwyczaj 2-3 dni robocze.

9Czy można wysłać rower lub telewizor LCD?

Jak najbardziej można wysłać rower lub telewizor, który został zapakowany w karton - najlepiej oryginalne opakowanie producenta, Zalecamy, by po stronie ekranu dołożyć dodatkowy karton i zabezpieczyć telewizor folią bąbelkową. Dodatkowo prosimy o ustawienie telewizora ekranem w pozycji pionowej i oznakowanie przesyłki kierunkami ustawienia. Koszt przesyłki roweru można zmniejszyć, rozkładając go na części i pakując w karton.

NADANIE ORAZ DORĘCZENIE PRZESYŁKI

1Czy mogę się umówić z kurierem na konkretna godzinę?

W niektórych przypadkach istnieje możliwość umówienia określonej pory dnia odbioru przesyłki. Wszystkie szczegóły dotyczące odbioru ustalane są indywidualnie w trakcie składania zlecenia.

2Czy kurierzy kontaktują się z klientem przed odbiorem i dostawą przesyłki?

W większości przypadków w Polsce kurierzy kontaktują się telefonicznie przed dostarczeniem/odbiorem przesyłki. W UK natomiast zawsze dostarczenie/odbiór przesyłki poprzedzony jest kontaktem telefonicznym.

3Co jeśli nikogo nie było podczas pierwszej próby doręczenia/odebrania przesyłki?

W przypadku kiedy kurier nie zastał nikogo pod wskazanym adresem w ciągu kolejnych dni próba dostarczenia zostanie podjęta ponownie. Po wcześniejszym ustaleniu istnieje możliwość pozostawienia przesyłki w okolicznym sklepie lub u sąsiadów.

4Moja paczka waży 35 kg, czy kurier ją wniesie?

Nie jest to obowiązkiem kuriera, nie mniej jednak istnieje taka możliwość. Zalecamy jednak nie przekraczania wagi 30 kg na paczkę. Jeśli jest taka możliwość prosimy o rozdzielanie zawartości na więcej opakowań. Cena przesyłki naliczana jest od wagi a nie ilości przesyłek.

PŁATNOŚCI

1 Jak można zapłacić za usługę?

Gotówką u naszego kuriera lub z góry przed zakończeniem usługi na konto UK lub konto PL (w opisie proszę podać nazwisko oraz miejscowość nadania i odbioru przesyłki).

TRACKING

1Jak mogę sprawdzić aktualny status paczki?

Informacje o aktualnym statusie paczki zostaną klientowi przekazane przy uprzednim kontakcie telefonicznym.

BEZPIECZEŃSTWO

1Paczka zawiera rzeczy wartościowe. Czy mogę sprawdzić stan tych rzeczy podczas dostawy?

Obowiązkiem odbiorcy jest sprawdzenie zawartości paczki przy kurierze. Jeśli klient nie wnosi zastrzeżeń do stanu przesyłki potwierdza to własnoręcznym podpisem odbioru paczki.

2Co zrobić, jeśli moja przesyłka została uszkodzona?

Zastrzec ten fakt podczas odbioru przesyłki u kuriera, by mógł zaznaczyć tę informację przy doręczeniu (przed podpisaniem odbioru). Koniecznie spisać protokół zniszczenia. Niezwłocznie zgłosić nam ten fakt drogą mailową lub w formularzu reklamacyjnym dostępnym w potwierdzeniu nadania paczki, podając takie informację jak: rodzaj uszkodzenia, oznakowanie przesyłki (rodzaj materiału, np szkło), przebieg zdarzenia oraz wysokość roszczenia. Należy załączyć również dokumenty potwierdzające wartość uszkodzonych w transporcie rzeczy. Reklamacje bez pełnej dokumentacji nie będą uwzględniane.

Usługi transportowe realizujemy przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych!